חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה השלבים שצריך לעבור בדרך לרישיון לרחפן?

למה בכלל כדאי להוציא רישיון לרחפן?

הטסת רחפנים הפכה בשנים האחרונות להרבה יותר מתחביב, היא הפכה למקצוע של ממש – מעניין, משתלם ועם המון אפשרויות תעסוקה. אמנם, בעוד שמטיסי רחפנים חובבים אינם זקוקים ליותר מידי אישורים או מוגבלים בסוגים שונים של תקנות, אלו מכם שירצו להפוך את הטסת הרחפנים למקור הכנסה או מקצוע, יצטרכו להצטייד בכמה אישורים. אחד מהם הוא רישיון לרחפן.

רישיון לרחפן מאפשר למי שמחזיק בו להטיס רחפנים לצרכים מסחריים כמו צילומי אירועים, ריסוסים בשדות חקלאיים וכדומה. בנוסף, כדי להטיס רחפנים כבדים ומשוכללים יותר, יש צורך בהוצאת רישיון לרחפן. אז איך אפשר לעשות את זה ומה עוד כדאי לדעת? כעת נפרט על התהליך ההכרחי בדרך למקצוע הנחשק:

איך מוציאים רישיון לרחפן?

כדי להוציא רישיון לרחפן יש צורך בלימודים מסודרים של הטסת רחפנים, בבית ספר מורשה להטסה. בלימודים אלו נלמדים נושאים כמו חוקי הטסה, תפעול תקלות והתנהלות במצבי חירום. במהלך הקורס מועברים הנושאים הן באופן עיוני – תיאורטי והן באופן מעשי בשטח. לאחר סיום הקורס יש לעבור מבחן מטעם רשות התעופה האזרחית ולסיימו בהצלחה. מי מהתלמידים שצולח את הבחינה רשאי לקבל רישיון לרחפן עימו הוא יוכל להיכנס לתחום ההטסה באופן מקצועי.

מה צריך לעשות אחרי קבלת רישיון לרחפן כדי להתחיל להטיס?

גם אם צלחתם את קורס הטסת הרחפנים ועברתם את המבחן של רשות התעופה האזרחית, חשוב שתדעו כי יש עוד שלב בדרך להתחלת הקריירה שלכם כמטיסי רחפנים מקצועיים. כדי להטיס רחפן לצרכים מסחריים ישנה החובה לרשום אותו ברשות התעופה האזרחית. יש לספק ברישום פרטים כמו דגם הרחפן, המשקל שלו ופרטים נוספים כאלו, כדי שהטסתו תיחשב חוקית ובטוחה.